Detta är ett inlägg från Reklam2
Jag tillhör generationen inom reklambranschen som började precis i skiftet mellan ”klipp-och-klistra” och datorns intåg. Mycket har hänt sedan dess, så som fler mediakanaler, högre krav från reklamköpare, nya och fler digitala verktyg med mera.
Men det mest anmärkningvärda är dock att myten om reklambranschen fortfarande är den samma. Snacka om noll transparent. Reklambyrån är liten svart låda där man som köpare inte har en aning om vad som poppar fram.
Ganska ofta ställer jag mig själv frågan: ”Vad är det egentligen jag håller på med?” En fråga som borde ställas varje dag, av alla i branschen, för ibland kan man ifrågasätta
